Wednesday, 7 December 2011

CEMBURU??





Terlalu umum untuk mengatakan cemburu itu membawa kebaikan…tetapi bagi aku…ia merupakan perasaan yang boleh diaggap sihat…jika kita berfikir dari sudut positif…cemburu bukan untuk menjatuhkan orang lain..tetapi cemburu untuk memajukan diri sendiri…itulah yang mulia…bagi aku…ada jugak segelintir manusia yang tidak pernah senang dengan kebahagiaan orang lain…kenapa?
tepuk dada tanya selera..bagi aku kerana cemburu la….kita kecapi apa yang kita peroleh sekarang..
jujur aku katakan…suatu ketika dahulu..aku tidak tahu mengira..lemah sangat dalam matematik…
kadang2 malu dengan kawan2 yang lebih pandai…yang paling aku lemah…bab bahagi..memang bler..
cikgu bagi..asik dapat telur je…zero..nothing! kerna sifat cemburu la..aku cuba memperbaiki diri yang serba kekurangan ini…lama kelamaan aku mula meminati bab mengira …last2 da tersangkut pulak dengan akaun…kalau nk difikirkan memang agak kelakar…gelak siket! HAHA…yela..daripada budak yang lemah bab mengira..ambik kos akaun …alhamdullillah..aku sangat mencintai subjek  akaun ini..harap2 boleh menjadi sebahagian daripadanya..perjalanan masih panjang..dan banyak lagi benda yang perlu aku pelajari untuk menjadi  modal insan yang berjaya Insyaallah…tuntasnya..tanpa cemburu siapalah kita kan?  hee
x taw nk ckp apa..itu jela yang mampu…emm..nak cemburu pasal cinta??  No komen!! HAHA
_____________________________________________________________________________

SAMPAI DISINI SAJE ENTRY KALI INI J
TERIMA KASIH MEMBACA

2 comments:

  1. haruslah.
    sbb kadg2 aku pun mcm tu. haha.

    ReplyDelete
  2. dah awek org nk wat guane . adoi . HAHAA .

    ReplyDelete